بابک کریمی: کار شما سخت، اما مسیر روشن است

بابک کریمی بازیگر و هنرمند گرامی، میهمان ویژه بنیاد خیریه روشنای امید ایرانیان در «جشنواره بهارونه» بود. ایشان با تاکید بر اهمیت ورود دولت در عرصه خدمت رسانی به جوانان مستقل شده از سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: امیدوارم روزی برسد که این جوانان فقط برای داشتن شغل مناسب مثل بقیه شهروندان تلاش کنند و درس بخوانند. نه این که با کوهی از مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

بابک کریمی گفت: یک امر بسیار مهم برای جامعه هدف روشنای امید ایرانیان، واژه مهم و کلیدی استعدادیابی است، از طرفی شما باید همزمان به این جوانان انگیزه بدهید و به آنها رشته های تحصیلی مختلف و مشاغل خاص را معرفی کنید، آنها از طرفی باید استعدادیابی شوند از طرفی باید با عرصه های مختلف زندگی آشنایی داشته باشند، کار شما خیلی سخت است اما مسیر آن روشن است و مشخص. اگر استعدادیابی را به درستی انجام دهید، بعد از آن انرژی کمتری و هزینه کمتری هم صرف می شود.

س: نظر شما درباره 18 سالگی چیست؟ آیا این سن برای همه یکسان است؟

ج: خیلی سخت است، اینکه یک جوان نداند در 18 سالگی اهل کجاست، من وقتی 18 سال داشتم از این که به یک مقصدی رسیده ام خوشحال بودم اما ترس هم داشتم، این که کم کم مسئولیت پذیر می شدم و باید زیر بار یک سری مسئولیت ها می رفتم. باید از خودم دفاع می کردم و نمی دانستم قرار است مقابل چه مشکلاتی ایستادگی کنم. دلهره داشتم خیلی هم شاد نبودم اما به هر حال حس عجیبی داشتم. می توانی هنوز هم بچه باشی اما کم کم متوجه می شوی که باید بالغ تر رفتار کنی و این حس خاصی است.

س: اگر یک کارفرما بودید و متوجه می شدید که یک جوان از بهزیستی آمده است آیا تاثیری در تصمیم شما می گذارد؟

ج: در رشته ما تجربیات زندگی خیلی مهم است، اتفاقا از جوانانی که در رفاه بوده اند چندان خوشم نمی آید، حتی شاید انتخاب من برای بازیگری همان جوانی باشد که تجربیات عجیبی در زندگی خود داشته است. استعدادیابی حرف اول و آخر را می زند و مهم است نه این که از کجا آمده باشد و که باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!