بسته های ۱۸+ و ۱۸-

بنیاد خیریه روشنای امید ایرانیان درراستای توانمندسازی و حمایت از استقلال جوانانی فعالیت می‌کند که در سن 18سالگی، مراکز نگهداری را ترک کرده‌اند. این بنیاد برای حفظ حمایت مستمر از فرزندان خود نیازمند همراهی خیرین و حامیان گرامی است.
روشنای امید با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی، تصمیم گرفته بسته‌هایی را با جزییات هزینه‌های ماهانه فرزندان خود تعریف کند تا علاوه براینکه خیرین و حامیان محترم در جریان ریز هزینه‌کرد ماهانه فرزندان قرار می‌گیرند، بتوانند با سهولت بیشتری کمک‌های خود را در اختیار  آنها قرار دهند.  لازم‌ به‌ذکر است که بسته‌ها باتوجه به هزینه‌های نیم‌سال دوم سال 1401 برآورد شده است.

بسته‌های ماهانه 18-

بسته‌های 18- مربوط به فرزندان ما در «خانه‌ روشنا» است. 15 فرزند دختر زیر 18سال در این مرکز نگهداری  هستند که علاوه بر هزینه‌های روزمره، در زمینه تحصیل، توانمندسازی و اشتغال تحت حمایت ما هستند و هزینه‌های ماهانه آنها به‌شرح زیر است.

لازم به توضیح است برای هر فرزند مبلغ 1.650.000 تومان به‌عنوان یارانه نگهداری ماهانه به‌حساب بنیاد خیریه واریز می‌شود و باتوجه به نیاز هر فرزند پس از کسر یارانه ماهیانه به مبلغ 6.200.000 تومان نیاز داریم.

بسته‌های سالانه 18+

بسته‌های 18+ مربوط به فرزندان بالای 18سال است که مستقل ‌شده و در خانه خود زندگی می‌کنند. روشنای امید در بخشی از هزینه‌های ماهانه این فرزندان  از آنها حمایت می‌کند که شرح آن از این قرار است. این بسته‌ها با توجه به نظام سطح‌بندی که در بنیاد صورت گرفته، تعریف شده‌اند.
اولین‌بار در سال 1400، روشنای امید پس از احصاء شاخص‌های توانمندی، اقدام به سطح‌بندی وضعیت فرزندان تحت پوشش کرد. مقرر گردید وضعیت فرزندان با اتکاء به این شاخص‌ها هرساله سنجیده و براساس سطح فرزندان، برنامه‌ منحصربه‌فردی با مشارکت فعال خود آن‌ها در قالب «نقشه‌راه توانمندسازی» تدوین شود. دسترسی به خدمات مختلف با توجه به وضعیت فرزند در طیف مختلفی از خدمات اسکان، مشاوره، درمان، اشتغال و …تعریف می‌شود. در این نظام سطح‌بندی وضعیت فرزندان به چهار دسته‌تقسیم شده‌اند.

سطح یک | وضعیت نارنجی

فرزندان این سطح از توانمندی، به حداکثر حمایت و مراقبت نیاز دارند، آنها با مشکلاتی نظیر عدم دسترسی به اسکان پایدار، اشتغال پایدار و آسیب‌پذیری‌های عاطفی و روانشناختی در ابتدای راه توانمندسازی هستند و برای این گروه دسترسی به حداکثر خدمات و منابع فعال است.

سطح دو | وضعیت بنفش

این دسته از فرزندان وضعیت چندان شکننده‌ای ندارند که آن‌ها را در وضعیت پرخطر و آسیب‌پذیر دسته‌بندی کرد و در عین حال چندان توانمند هم نیستند که بی‌نیاز از مراقبت باشند. عموماً خدمات جبرانی و ارتقایی وضعیت این گروه را در کوتاه‌مدت تغییر داده.

سطح سه | وضعیت آبی

وضعیتی است که فرزندان از حمایت‌های مداوم و جدی بی‌نیاز شده و از زندگی مستقل و باکیفیتی برخوردار هستند.

سطح چهار | وضعیت سبز

این گروه شامل فرزندانی می‌شود که به‌دلیل توانمندشدن یا قطع ارتباط بنیاد دیگر حمایتی از آن‌ها نمی‌کند و پرونده‌شان را از دستورکار خود خارج کرده است.