برگزاری کارگاه ارتباط موثر برای مربیان روشنای امید

در اولین هفته‌ی تیر ماه امسال بنیاد خیریه روشنای امید ایرانیان برای مربیان دو مرکز نگهداری و کادر اداری خود کارگاهی با عنوان «ارتباط موثر» برگزار کرد. این کارگاه توسط تیم روانشناسان روشنای امید برگزار شد.

در این کارگاه تمامی مربیان مرکز نگهداری «خانه روشنا» و «خانه امید»، مدیران این دو مرکز، مددکاران و سه نفر از اعضای هیئت مدیره، به همراه سایر افرادی که در این بنیاد خیریه به نحوی با فرزندان تحت پوشش در ارتباط هستند حضور داشتند.

در ابتدای این کارگاه مروری بر مطالب ارائه شده در دو کارگاه قبلی شد و پس از آن با ذکر مصادیقی عینی از موارد تعاملی مربیان با فرزندان تحت پوشش، مطالب و آموزه‌های جدید ارائه شد. در ادامه‌ی این کارگاه مربیان دو مرکز به 4 گروه مجزا تقسیم شدند و با حضور روانشناسان و مدیران اجرایی روشنای امید به صورت موردی به پرسش‌ها و مسائل پرورشی- ارتباطی میان مربیان با فرزندان تحت پوشش پرداخته شد.

از آنجا که رویکرد انتخاب شده توسط روشنای امید و تیم روانشناسان آن برای آموزش و پرورش فرزندان تحت پوشش و استفاده در تعامل‌های کاری و اداری «تئوری انتخاب» است، مطالب ارائه شده در این کارگاه نیز ریشه در آموزه‌های «تئوری انتخاب» داشت.

روشنای امید اعتقاد دارد که همزمان با پرورش و مهارت آموزی در زمینه‌های مختلف به فرزندان تحت پوشش، به صورت مداوم در زمینه ارتقای آگاهی مربیان، مددکاران، تیم اجرایی و مدیران خود نیز باید کوشا باشد.

امیدواریم این شیوه‌ی همزمان آموزش فرزندان تحت پوشش و کادر اجرایی در سایر مراکز نگهداری کشور عزیزمان نیز اجرا شود.

* پانوشت: در «خانه روشنا» 17 دختر 9 تا 18 سال و در «خانه امید» 7 دختر 18 سال به بالای روشنای امید زندگی می کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!