برگزاری کارگاه “رهبری خدمتگزار، کلید موفقیت نیروهای داوطلب” توسط روشنای امید

«کارگاه رهبری خدمتگزار؛ کلید مدیریت نیروی داوطلب» با همکاری بنیاد خیریه روشنای امید ایرانیان و مدرس این کارگاه؛ امیر زردوز برگزار شد. این کارگاه با استقبال فعالان اجتماعی و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد رو به رو شد و حدود 30 نفر از این عزیزان در این برنامه شرکت کردند. نمایندگان موسساتی چون خیریه محک، خیریه ملائک، جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک، خیریه زنجیره عشق و امید، خیریه نوباوگان کوثر، کانون هموفیلی، خیریه زنجیره امید و نمایندگان سایر سازمان‌های مردم نهاد و فعالان اجتماعی میهمان روشنای امید در این برنامه بودند.

طبق معمولِ کارگاه‌های آقای زردوز این کارگاه هم برای شرکت کنندگان بسیار جذاب و آموزنده بود. در ابتدای این کارگاه به دلایل علاقمندی افراد به فعالیت داوطلبانه و موانع بعدی پیش‌روی آنها در ادامه‌ی همکاری با سازمان‌های مردم نهاد اشاره شد.

طبق آمار ارائه شده در این کارگاه 75 درصد از افراد به دلیل عدم وجود تعامل مناسب با رئیسشان سازمان خود را ترک می‌کنند و نه به دلایل مربوط به کاری که انجام می‌دهند. از این آمار می‌توان بیشتر به اهمیت نحوه‌ی تعامل رهبران و مدیران سازمان‌ها، با نیروهای خود پی برد.

“رهبری خدمتگزار سفریست به بلندای زندگی که نیاز به تمرین مداوم دارد زیرا رهبران از ابتدا رهبر متولد نمی‌شوند … رهبران با آنچه هستند رهبری می‌کنند و نه با مهارت‌ها و آنچه می‌گویند … رهبران گوش شنوا دارند و همدلی کردن با دیگران را یاد گرفته‌اند، و همدلی از اهمیت دادن به سایرین و شناخت نسبت به آنها نشأت می‌گیرد … برای رهبران رشد فردی افراد سازمانشان بسیار مهم است … رهبران برای رهبری کردن به طور مداوم به نیروهایشان یادآوری می‌کنند که برای چه چیزی دور هم جمع شده‌اند و قرار است به چه کسانی خدمت کنند … “

این‌ها تنها بخش کوچکی از نکات ارائه شده در این کارگاه بود که با بیان و ارائه‌ی حرفه‌ای مدرس کارگاه به گوش و دل شرکت کنندگان نشست.

در پایان از همه شرکت کنندگان در این کارگاه برای همراهی ما در این مسیر آگاهی بخش تشکر می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در راه آگاه‌تر شدن، آگاهی بخشیدن و خدمت به فرزندانمان قدم‌های موثر بیشتری برداریم. 

                ” اگر عملکردهایتان دیگران را تشویق می‌کند تا بیشتر رویا ببینند، بیشتر یاد بگیرند، بیشتر انجام دهند و بیشتر بشوند، شما رهبر هستید.”

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!