برگزاری کارگاه شناخت تله‌های هیجانی برای فرزندان روشنای امید

اردیبهشت ماه سال 96 برای روشنای امید یک مقطع زمانی بسیار مهم است. در این زمان تیم روانشناسان داوطلب روشنای امید تشکیل شد. از این زمان به بعد ارائه خدمات مشاوره فردی و گروهی و برگزاری کارگاه به یکی از خدمات هفتگی، پر تکرار و بسیار اثرگذار روشنای امید تبدیل شده است. همچنین این خدمت باعث افزایش اعتماد جوانان تحت پوشش روشنای امید به این خیریه شده است.

روشنای امید از این خدمت برای ورود فرهنگ «صحبت کردن در رابطه با مسائل فردی یا ارتباطی و مشورت کردن» به سبک زندگی فرزندان تحت پوشش کمک گرفته و همچنین مسیر ایجاد انگیزه و توانمندسازی در این عزیزان را هموارتر کرده است. فرزندان روشنای امید به صورت هفتگی می‌توانند با دفتر خیریه تماس بگیرند و با مشاور مد نظر خود زمان مشاوره رزرو کنند.

برگزاری کارگاه هم یکی دیگر از راه‌های انتقال آگاهی و توانمندسازی جوانان تحت پوشش است. تصمیم‌گیری در زمینه برگزاری کارگاه‌ها و انتخاب موضوع آن از دغدغه‌ها و مسائل فراگیر بین این جوانان متاثر است. در مدت فعالیت روشنای امید بخصوص در یک سال و نیم گذشته چندین کارگاه برای دختران و پسران تحت پوشش و مربیان و کارکنان این خیریه برگزار شده است.

از جمله کارگاه‌هایی که اخیرا برگزار شده، می‌توان به کارگاه «شناخت تله‌های هیجانی در برقراری رابطه عاطفی» اشاره کرد. این کارگاه اولین بار برای تعدادی از دختران و پسران 18 سال به بالای روشنای امید برگزار شد که در افزایش آگاهیشان در این زمینه بسیار موثر بود. در ادامه این کارگاه برای دختران موسسه خیریه مهرطاها و موسسه خیریه نوباوگان کوثر برگزار شد و از طرف این عزیزان هم مورد توجه قرار گرفت. چندی پیش هم سری دوم این کارگاه برای دختران روشنای امید و نوباوگان کوثر برگزار شد که دارای محتوایی عمیق‌تر و تکمیلی بود.

امیدواریم با توجه به اهمیت این برنامه‌ها برای آگاه‌سازی این جوانان و آماده‌ترشدنشان برای زندگی مستقل و موفقیت آمیز در جامعه بتوانیم برنامه‌های بیشتری از این دست تدارک ببینیم.

با سپاس  از فرد فرد روانشاناسان داوطلب روشنای امید که با آگاهی و تخصص خود سهم به سزایی در رشد و تعالی جوانان مستقل شده از سازمان بهزیستی دارند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!