تقدیر از داوطلبان در همایش “بزرگداشت کار دواطلبانه”

دومین همایش ملی تقدیر از داوطلبان و سازمان‌های مردم نهاد داوطلب‌محور به مناسبت روز بین المللی کار داوطلبانه در مرکز همایش‌های بین المللی رازی برگزار شد. در این مراسم بیش از 1000 نفر از داوطلبان و مسئولین موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد  فعال در حوزه‌های مختلف و از سراسر کشور حضور داشتند.

احمد بختیاری دبیر همایش و مدیر دبیرخانه ترویج کار داوطلبانه، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، آراسب احمدیان رییس هیات مدیره شبکه موسسات و سازمان‌های مردم نهاد حوزه سرطان و مدیرعامل موسسه محک، محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمرکشور و دکتر کمال اکبری معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور از جمله سخنرانان این مراسم بودند.

بعد از سخنرانی‌ها در بخش اول از تشکل امداد ایرانیان، موج پیشرو، خانه نجات ایران و موسسه مهر آفرین و … بابت خدمات‌دهی در زلزله کرمانشاه تقدیر به عمل آمد، همچنین در این بخش از 10 داوطلب جمعیت هلال احمر قدردانی و لوح سپاس و تندیس ویژه داوطلبی به پدر شهید امیر محمد اژدری که از فعالان عرصه کار داوطلبانه و جهادی بوده تقدیم شد.

تقدیر از داوطلبان طرح‌های مختلف دستگاه‌های عمومی و دولتی و چهره‌های فرهنگی، ورزشی و هنری موثر در ترویج فعالیت‌های داوطلبانه همچون بهنوش بختیاری و مهدی صفایی بابت حضور همیشگی‌شان در فعالیت‌های تشکل‌های مردمی و استاد شاهین فرهنگ به عنوان سفیر برجسته اهدای عضو از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در بخش دیگر این مراسم امیرحسین برمکی نماینده دفتر امور بشر دوستی سازمان ملل متحد در ایران«UNOCHA»  پیام آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را به مناسبت روز جهانی داوطلب قرائت کرد.

در ادامه فعالترین داوطلبان 70 موسسه مردم نهاد که از طرف خود این موسسه‌ها معرفی شده بودند به روی سن آمدند و به نمایندگی از طرف موسسه متبوع و سایر داوطلبان تندیس کار داوطلبی را دریافت کردند. از طرف بنیاد خیریه روشنای امید ایرانیان هم، شاهین احمدیان و شیرین کاکاوند به عنوان فعالترین و اثرگذارترین داوطلبان در توانمندسازی جوانان مستقل شده از سازمان بهزیستی و تحت پوشش روشنای امید معرفی شده بودند. این دو داوطلب عضو تیم روانشناسی این بنیاد خیریه هستند و به صورت مداوم و بسیار کیفی به همراه سایر هم تیمی های خود در این زمینه فعالیت دارند.

همراهی فرد فرد داوطلبان و حامیانمان باعث افتخار روشنای امید است و این مجال را غنیمت می‌شماریم و برای این عزیزان همراهمان و همه‌ی فعالان حوزه اجتماعی آرزوی سلامتی و عشق روزافزون داریم.

14 آذر روز جهانی کار داوطلبانه گرامی باد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!