خانه امید؛ سقفی که بزرگتر شد

بنیاد خیریه روشنای امید ایرانیان در دی‌ماه سال 1395 اقدام به تاسیس اولین خانه برای اسکان دختران تازه مستقل شده از سازمان بهزیستی کرده‌است. در این خانه تعدادی از این جوانان به مدت 2 تا 3 سال زندگی می‌کنند تا در طول این مدت با امنیت خاطر مهارت‌های لازم برای استقلال کامل را کسب کنند. هدف روشنای امید، این است که این عزیزان با افزایش توانایی و مهارت‌های فردی خود در این مدت بتوانند برای ورود مستقل و با اعتماد به نفس به جامعه آماده شوند و پس از مستقل شدن آنها، دختران تازه مستقل شده دیگری این فرصت را برای اسکان در این خانه و مهارت آموزی به دست آورند.

در ابتدای تاسیس، 7 دختر در این خانه پذیرفته شدند که از این تعداد در حال حاضر2 نفر مستقل شده‌اند و از 5 نفر ساکن، 3 نفر در عین ادامه تحصیل، شاغل شده‌، یک نفر در حال گذراندن دوره کارآموزی و یک نفر همچنان محصل است.

روشنای امید از مهرماه سال جاری به منظور افزایش ظرفیت پذیرش این خانه «پروژه بازسازی خانه امید» را کلید زد. این طرح به مدت 4 ماه توسط تعدادی از مهندسین داوطلب انجام شد و در بهمن ماه طی مراسمی همزمان با تقدیر از مهندسین دست اندرکار در این پروژه، مورد بهره برداری نیز قرار گرفت.

امیدواریم افزایش ظرفیت این خانه به 9 نفر، فرصتی برای تعداد بیشتری از جوانان عزیز و مستعد مستقل شده از سازمان بهزیستی برای محکم‌تر قدم برداشتن در راه استقلال و ساختن آینده‌ای موفق آمیز باشد.

در پایان از مهندس مسعود تارانتاش، مهندس زهرا آرمند، مهندس مصطفی امیدبخش، دکتر فاطمه مقیمی، مهندس مسعود خوانساری و دکتر بهمن عشقی که در انجام این پروژه ما را یاری کردند سپاسگزاری می‌کنیم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!