در طولانی‌ترین شب سال دل‌هایمان نلرزید

طولانی‌ترین شب سال برای بنیاد خیریه روشنای امید ایرانیان به یکی از به یادماندنی‌ترین شب‌ها تبدیل شد. روشنای امید به پیشواز یلدا رفت و سفره سرخ یلدایی خود را برای جوانان امیدوار خود پهن کرد. مثل همیشه شور و اشتیاق کار گروهی در میان جوانان مستقل شده از سازمان بهزیستی و داوطلبان این مرکز مردمی موج می‌زد و از دان کردن انارها گرفته تا ایده چیدمان میز دکور و اجرای بخشی از موسیقی جشن و … یک تیم جوان و دوست داشتنی بود که دورهمی یلدا را پیش می‌برد. 

پویا نظری مجری این مراسم صمیمانه و همدلانه در ابتدای برنامه با مقدمه‌ای یلدایی دل‌های خیّرین و داوطلبان و البته فرزندان روشنا را به گذشته پیوند زد. پذیرایی از میهمانان با انار و آجیل بهانه‌ای شد برای تماشای لبخندها و شادی‌ از ته دل که همزمان هدیه‌ای بود برای برگزارکنندگان این مراسم تا خستگی از تن به در کنند و شاهد شادی دیگران باشند. شاید یکی از وزنه‌های مهم این مراسم، حضور گروه موسیقی هیمن بود، جوانان هنرمندی که با نواختن آثار سنتی در حال و هوای یلدا، به جمع صمیمانه روشنای امید ایرانیان گرما بخشیدند. برگزای مسابقه پانتومیم و اهدای جوایز نقدی به برندگان نیز بیش از آنچه تصورش را داشتیم، برای فرزندان روشنا جذاب و هیجان انگیز بود.

در یکی از بخش‌های اصلی این مراسم، تحت عنوان «جوجه آخر پاییز» از جوانان مستقل شده از سازمان بهزیستی و تحت حمایت روشنای امید سوال شد؛ اکنون که در روزهای پایانی پاییز سال 96 هستیم، چه تغییر و تحولی در بخش‌های مختلف زندگی خود در سال جاری حس کرده‌اید که باعث می‌شود به واسطه آن با سال گذشته تفاوت داشته باشید؟ چه موفقیتی نصیب شما شده و چه کار مهمی انجام داده‌اید که باعث می‌شود سال جاری را در روزمرگی و یکنواختی تجربه نکرده باشید؟ مثلا امسال تازه عروس و دامادی در روشنای داشتیم، یا یکی از فرزندان روشنا در شرف پدر شدن است. 

در پاسخ به این سوال کی از فرزندان روشنا از شغل تازه خود گفت و دیگری از کمکی که به زلزله‌زدگان کرمانشاه انجام داده بود، دختر نوجوان خانه روشنا (مرکز نگهداری زیر 18 سال روشنای امید) از موفقیت تحصیلی و نمرات خوبش گفت و دیگری از تجربه مفیدی که در کارگاه های آموزشی و توانمندسازی داشته است. دو دختر نوجوان خانه روشنا در قسمتی دیگر از این مراسم با اجرای چند اثر موسیقی با سنتور هنرنمایی کردند که به تازگی توسط یک داوطلب با ذوق آموزش دیده بودند. نوای سنتور این دو هر چند به ظاهر ساده و کوتاه به نظر می‌رسید ولی برایمان نماد امید بود. 

حضور بازیگر دوست داشتنی و مردمی، آزاده صمدی در این مراسم یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته آن بود. آزاده صمدی در جمع صمیمی روشنای امید، با جوانان همکلام شد و آنها را به تلاش بیشتر، امیدواری و پرهیز از یاس و تنبلی دعوت کرد. تاکید این هنرمند موفق سینمای کشور بر طی مسیر درست، پشتکار و امیدواری برای میهمانان این مراسم جالب توجه بود. در ادامه کیک یلدای روشنای امید در سومین سالگرد تاسیس این موسسه خیریه به دست این هنرمند مردمی بریده و شمع‌های آن توسط فرزندان کوچک این بنیاد خیریه فوت شد. 

یکی از زیباترین شب‌های سال در موسسه روشنای امید ایرانیان با صرف شام و گفت و گوهای طولانی مدت قبل از خداحافظی که سرشار از شادی و تحکیم رابطه‌هاست، پایان یافت. آن شب به خانه‌های خود باز گشتیم و شاید کسی نبود که لرزش زمین را حس نکرد اما بدون تردید، دل‌های روشن و پر از امیدمان نلرزید و برای تداوم این راه هم قسم شدیم تا روشن‌تر از گذشته و امیدوار و نستوه به آینده‌ای بیندیشیم که متعلق است به فرزندان روشنای امید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!