سفر پسران روشنای امید به کاشان، در یک روز بارانی

سفر فرزندان پسر روشنای امید به کاشان؛ سفری یک روزه و به ظاهر کوتاه که فرصت بسیار مغتنمی بود برای تجدید دیدار.

در این سفر از تمدن ایرانیان در بخش کویری این فلات مادری گفته شد، از مردمی نستوه، امیدوار و عاشق ایران که ثروت خدادادی خود را به برکت گلاب و عطر محمدی و زیبایی فرش، پاسداری می‌کنند و مراقب سکوت کویری خود هستند تا با هیچ صدای بیگانه‌ای خدشه‌دار نشود.

اولین اتفاق خوشمزه این سفر صرف صبحانه بود که باعث شد خواب آلودگی صبحگاهی جوانان پرانرژی روشنای امید برطرف شود و همگی بیدار شوند. سفر ادامه پیدا کرد تا کم کم به کاشان فریبنده و زیبا رسیدیم. در این روز کاشان اولین باران 1396 خود را تجربه می‌کند.

بازدید از باغ ایرانی فین کاشان برای آنهایی که برای اولین بار قدم در آن می‌گذارند، رویایی و وصف‌ناپذیر است، درختان سر به فلک کشیده در دل کویر، در همان ابتدای مسیر چنان بر سنگ فرش زیبای باغ میخکوبت می‌کنند که شلوغی شهرت را فراموش می کنی.

باغ فین که به پایان نمی‌رسد، اما باید ادامه دهیم و به پیشنهاد تور لیدر با تجربه و دلسوز به سمت خانه بروجردی‌ها حرکت می‌کنیم. توصیف زیبایی خانه بروجردی‌ها از توان بازدیدکنندگان خارج است. گردشگران اوکراینی، فرانسوی، روسی و چینی رو     به روی گچبری‌ها ایستاده‌اند و حتی نفس به آرامی می‌کشند تا حرمت نگه دارند این همه شکوه را … .

دیدار از حمام باستانی و تاریخی سلطان امیر احمد دیگر مکان دیدنی است که به توصیه مسئولین تور در برنامه سفر پسران روشنای امید قرار گرفته بود. گرداگردمان سرشار از زیبایی قنات‌ها، بادگیرها و … است، که حکایت از آینده نگری در نگاه باریک بین مردم کویر دارد.

پس از صرف ناهار در یکی از رستوران های زیبای کاشان که با مدرنیته هم آشتی کرده و به سمت پیشرفت با حفظ سنت‌ها و تاریخ نابش در حرکت است، به سمت تهران حرکت می‌کنیم. یک روز خوب در کنار جوانانی که به رغم روزگار پر فراز و نشیبشان، امیدوارند و در کنارمان دل به روزهای خوب پیش رو بسته‌اند و هرگز میدان عمل را خالی نمی‌کنند.

از مجموعه موفق آژانش مسافرتی علاءالدین و مدیرعامل آن امیرحسین جعفری و تور لیدر این سفر آقای ملکیان به خاطر ساختن این تجربه ارزشمند و خاطره به یادماندنی برای فرزندانمان در قالب مسئولیت اجتماعی‌ این آژانس مسافرتی سپاسگزاریم. به قول خود بچه‌ها مدتی بود که اینقدر از ته دل نخندیده بودند.

برای مجموعه علاءالدین، آرزوی موفقیت‌های روزافزون داریم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!