شب یلدا؛ در کنار فرزندان روشنای امید

دختران و پسران جوان مستقل‌شده از بهزیستی، خانه و خانواده گرمی به نام روشنای امید ایرانیان دارند که به بهانه‌های مختلف زیر سقف آن گردهم آمده و با امید و روشنایی تجدید میثاق می‌کنند؛ این بار نیز، بهانه، شب یلدا بود. شبی گرم و صمیمی که هیچ ‌یک از عاشقان امید در این شب متوجه سرمای شهر نشدند، شبی که در آن، دانه‌های دل‌ جوانانی که دل به آینده‌ای روشن بسته‌اند همچون دانه‌های انار پیدا بود. هنرمندان هر یک کوشیدند یلدای باستانی ایران را زیباتر از پیش در این ضیافت برای فرزندانمان تداعی کنند.

این مراسم سفیر مهربانی روشنا، الهام حمیدی و همراهان قدیمی همچون مصطفی زمانی و گرامیانی همچون ساعد باقری حضور داشتند. احسان حدادی ستاره المپیکی ایران نیز از دیگر جوانان موفق و نامی حاضر در این مراسم بود. حضور عزیزانی چون رضا رشیدپور پر انرژي و بشاش و هنرمندی کمدین محبوب،‌ حمید ماهی صفت خنده‌هایی از ته دل بر لبان فرزندان کوچک و بزرگ روشنا نشاند. سخنان وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغازگر مراسم بود که مثل همیشه وقتی از دل بر می‌آمد بر دل هم می‌نشست.

دکتر علی ربیعی در شب یلدا با حضور در کنار فرزندان روشنای امید از آخرین تلاش‌های وزارتخانه خود برای ارائه خدمات به مردم و این عزیزان گفت و با آنان همدردی کرد. وی در ادامه گفت: امشب نمی‌خواهم در لباس وزیر صحبت کنم. بلکه من را یک کنشگر اجتماعی بدانید که می‌خواهد از درد جامعه صحبت کند. جامعه ایران بیش از هر زمان دیگری نیاز به همدستی و همداستانی دارد. اگر امروز هوای یکدیگر را نداشته باشیم و تن به اتحاد ندهیم شکست خواهیم خورد. جامعه ایران بیش از هر دوره تاریخی دیگری نیاز به اخلاق انسانی و انجام مسئولیت اجتماعی دارد. انسانی زیستن، امروز باید اولویت ما باشد و در این جامعه همه باید مراقب یکدیگر باشیم.

دکتر ربیعی در انتها به این نکته اشاره کرد که در بنیاد روشنای امید یک سرمایه اجتماعی کشف شده است. فراموش نکنیم که باید نهالی کاشته شود برای آیندگان و قرار نیست هر کسی میوه کاشته شده درخت خود را بچیند. ما عجله می‌کنیم و منتظریم نهال کاشته شده‌ میوه بدهد. این سرمایه‌های اجتماعی آینده کشور ما را می‌سازد. در چند سال گذشته بنیانگذاری‌هایی صورت گرفته که نتیجه آن را در چند سال آینده خواهیم دید. در طول 30 سال گذشته آقای روحانی 5 برابر همه رئیس‌جمهورها در بهزیستی و مؤسسات خیریه حضور داشته است. در این دولت به مؤسسات خیریه نگاه ویژه‌ای شده و این یکی از راه‌های نزدیک شدن به مردم است. در پایان برای همه آنان که به شوق خدمت به فرزندان ایران و کمک به حفظ حرمت انسانی کمر همت بسته‌اند آرزوی توفیق روز افزون داریم، به امید روزگاری خوش برای ایران زمین و همه ایرانیان.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!