مشارکت یکی از فرزندان روشنای امید در طرح خانه

دومین روز از جشنواره عیدانه بنیاد روشنای امید ایرانیان تحت تاثیر کار زیبای یکی از فرزندان روشنای امید قرار گرفت. سعید از جوانان تحت حمایت بنیاد روشنای امید ایرانیان است که امروز در جشنواره عیدانه هم روشنایی را معنا کرد هم امید را. سعید در طرح “خانه‌ای از نو بسازیم” شرکت کرد و یکی از اسناد 250 هزار تومانی برای نیم متر مربع از خانه ای که قرار است تحت بازسازی برای اسکان جوانان تازه مستقل شده از سازمان بهزیستی قرار بگیرد را به نام خود ثبت کرد.

انتشار این خبر در سالن‌های مجموعه تلاش واکنش های متفاوتی داشت، یکی از داوطلبان گفت: خستگی این یک ماه کار سخت از بین رفت، خوش به حال سعید! یکی از غرفه داران نیز که در جریان این کار زیبا قرار گرفته بود گفت: امروز روز جشن روشنای امید است، میوه پاکی به بار نشسته که اکنون باید به خاطر آن شاکر باشیم. اما سعید که نمی خواست در این خصوص چندان زیر ذره بین باشد به اصرار خبرنگار بنیاد روشنای امید پای صحبت نشست و به چند سوال پاسخ داد:

سعید آیا از ابتدای تاسیس روشنای امید ایرانیان با آن همراه بوده‌ای؟ بله تقریبا 2 سالی می شود که خانه‌ای مثل روشنای امید دارم و بسیار خوشحالم.

نظر تو درباره این بازار عیدانه چیست؟ چقدر ممکن است مفید باشد؟ بسیار زیاد، در این مدت وافعا اقدامات مفیدی برای بچه ها انجام شده است.

اگر بخواهی مشکل شماره یک جوانان مستقل‌شده از سازمان بهزیستی را بیان کنی چه می‌گویی؟ پدر و مادر 

یعنی اسکان امن، ازدواج، وام و تسهیلات بانکی، مهارت زندگی و حرفه‌ای یا کار نیاز اول نیست؟ اینها که گفتید همه مهم هستند اما نیاز شماره یک پدر و مادر است و روشنای امید این نیاز را تا حد قابل توجهی برای ما حل کرده است. مدیران و مسئولان روشنای امید، مادر ما هم هستند. ما به آنها “مادر” می‌گوییم چرا که کاری که آنها انجام می‌دهند شایسته این عنوان است. مقام مادر یا پدر بسیار بزرگ و مقدس است و روشنای امید برای پر کردن این جایگاه به ما کمک کرده. خیلی از دوستان من از این بنیاد کمک‌های مادی و معنوی گرفته‌اند و امروز آماده‌اند در این بازارچه به بقیه دوستانشان کمک کنند. 

درباره کار بزرگی که انجام دادی برای ما بگو من روزگاری مشکلاتی داشته‌ام که به کمک خداوند و همت خودم و البته مشاوره و کمک‌های روشنای امید آنها را حل کرده‌ام. امروز البته خرید یک بسته مشارکتی برای من ساده نبود اما یک بسته خریدم چون می‌دانم خداوند در جای دیگری باز هم به من کمک می‌کند. 

امروز شادمانیمان دو چندان شد و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور باز هم شاهد به ثمر نشستن تلاش‌هایمان و توانمندتر شدن این جوانان عزیز کشورمان باشیم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!