کارگاه فرزندپروری در دوران کودکی، با حضور دکتر غزاله زرگری نژاد

کارگاه «فرزندپروری در دوران کودکی» طی دو جلسه آموزشی برگزار شد. مدرس این کارگاه دکتر غزاله زرگری‌نژاد، روانشناس بالینی بودند و این دو جلسه به مسائلی همچون اهمیت فرزندپروری، نیازهای اساسی کودکان، تعامل والد و کودک، آشنایی با خطاهای تربیتی و مدیریت مشکلات رفتاری پرداخته شد.

دکتر زرگری‌نژاد در رابطه با این کارگاه می‌گوید: «قبلاً در محیط‌های مختلف و با والدین مختلفی جلسات فرزندپروری را اجرا کرده بودم ولی جلساتی که با فرزندان روشنای امید داشتم از این جهت متفاوت بود که فضای جلسه به‌سرعت گرم می‌شد و مادران درباره مسائل و تجارب‌شان به‌راحتی شروع به صحبت کردند. این موضوع که نگران قضاوت همدیگر نبودند، جو راحتی را فراهم کرد…

با مادران دقیق و آگاهی مواجه بودم. خیلی‌ها از قبل مطالعه داشتند و خیلی‌ها به تأثیرات رفتار و تعاملات‌شان‌ با فرزندشان فکر کرده بودند و کنجکاو بودند بدانند چطور می‌توانند بستر سالم‌تری برای رشد و پرورش کودک خود فراهم کنند. مشکلاتی که آنها درباره فرزندان‌شان ذکر می‌کردند، مشکلات کاملاً رایجی بود که هر والدی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، ولی آنها دوست داشتند آگاهانه‌تر واکنش نشان بدهند و مشتاق بیشتر آموختن بودند.»

این کارگاه با استقبال فرزندان روشنای امید که درگیر چالش‌های پدربودن و مادربودن هستند، مواجه شد و بیش از ده‌نفر از آنها در این دو جلسه شرکت کردند. بخش اول کارگاه به میزبانی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان برگزار شد و جلسه دوم، فرزندان در دفتر روشنای امید حضور به‌هم رساندند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!