گزارش ساخت مرکز نگهداری خانه روشنا

اسفند 1393 با امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی و همکاری آن سازمان، «مرکز شجاعی» به‌عنوان مرکز نگهداری‌ای در اختیار بنیاد خیریه روشنای امید قرار گرفت. این مرکز پس از تکمیل و بهره‌برداری قرار است محل زندگی و آموزش‌های لازم فرزندان زیر 18سال ما در «خانه روشنا» شود.

روزهای اول، این ساختمان قدیمی  میزبان فرزندان ما بود، ولی پس از سه‌سال تصمیم به بازسازی این مرکز گرفته شد. با این تصمیم‌گیری، متخصصین و حامیان زیادی این خانه قدیمی را بررسی کردند و درنهایت همگی به این نتیجه رسیدند که به‌واسطه قدیمی‌بودن سازه این ساختمان، ایمن‌سازی و بازسازی آن امکان‌پذیر نیست و باید دوباره از نو ساخته شود.

پس از آن تصمیم‌گیری فرزندان زیر 18سال که در مرکز شجاعی زندگی می‌کردند به ساختمانی چهارطبقه نقل‌مکان کردند که یکی از خیرین فرش‌فروش در اختیار ما قرار داد و اکنون 5سال است که در این ساختمان زندگی می‌کنند.

در اردیبهشت 1401، با همکاری حامیان‌مان، شرکت «نکسا» و «فرش ساوین» ساخت این پروژه کلید خورد. با وجود وضعیت اقتصادی ناپایدار در کشور، حمایت‌های قاطع حامیان ما این پروژه را تا امروز سرپا و زنده نگه داشته و با رسیدن آن به مرحله سفت‌کاری، پیشرفت قابل‌توجهی داشته. لازم به‌ذکر است که علاوه برای حمایت بی‌دریغ این همراهان، کمک‌های اندک، ولی پیوسته مردمی هم ما را در رسیدن به این هدف مهم تنها نگذاشته و کمک‌حال ما بوده.

فرزندان ما در خانه روشنا برای پایان این پروژه و مستقرشدن در خانه جدید خود برنامه‌ریزی‌های زیادی کرده‌اند و مشتاقند هرچه زودتر به خانه جدیدشان نقل‌مکان کنند. این مرکز در دوطبقه ساخته می‌شود که طبقه همکف آن با کارگاه‌های مختلف، تبدیل به مرکز آموزشی فرزندان می‌شود و طبقه بالای آن محل سکونت امنی برای آنها خواهد شد. فرزندان ما در این مرکز می‌توانند از حیاط/باغ بزرگی هم که همچنان حفظ شده و ارتقا پیدا می‌کند، استفاده کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!