انتشار پژوهش واحد مددکاری روشنای امید در مجله بین‌المللی «ساینس دایرکت»

مجله «ساینس‌دایرکت» یکی از پایگاه‌های بزرگ اطلاعات کتابشناختی از نشریات علمی و پزشکی است که طبق آمار سال 2018، حدود ۱۲ میلیون مقاله از ۳۵۰۰ ژورنال آکادمیک، ۳۴۰۰۰ کتاب الکترونیکی، کتاب‌های مرجع و دستنامه را در خود دارد. مقاله‌های این پایگاه در چهار زمینه اصلی علوم پایه و مهندسی، علوم زیستی، علوم بهداشتی و  علوم اجتماعی و انسانی است.

اخیراً «مطالعه‌ای کیفی درباره تجربیات فرزندان مستقل‌شده از سازمان بهزیستی» با عنوان چه‌کسی به ما کمک می‌کند؟ که توسط دکتر ایوب اسلامیان، مددکار روشنای امید و با مصاحبه از 18فرزند دختر و پسر بنیاد انجام شده، در این وب‌سایت معتبر منتشر شده که به بررسی وضعیت و چالش‌های زندگی پسرها و دخترهایی می‌پردازد که در 18سالگی از سازمان بهزیستی ترخیص شده‌اند.

انتشار پژوهش واحد مددکاری روشنای امید در مجله بین‌المللی «ساینس دایرکت»


بیشتر بخوانید
* چه‌کسی به ما کمک می‌کند؛ یک مطالعه کیفی درباره جوانان پس از ترک مراقبت در ایران
* ترخیص یا استقلال از سازمان بهزیستی

با توجه به کارهای عمیق علمی که در سال‌های اخیر در دنیا در زمینه جوانانی که در سیستم‌های مراقبت زندگی کرده‌اند و چالش‌های‌شان پس از ترک‌مراقبت انجام می‌گیرد، این مطالعه مهم اولین تحقیق جامع علمی است که در این زمینه از جوانان ایرانی که مراقبت سازمانی را ترک‌ کرده‌اند، انجام شده و در عرصه جهانی منتشر شده است تا در اختیار سایر پژوهشگران قرار گیرد و به آنها در این کمک کند. روشنای امید مفتخر است به‌عنوان اولین سازمان مردم‌نهادی که در ایران به فرزندان مستقل‌شده از سازمان بهزیستی خدمات ارائه می‌کند، بتواند با مشارکت در پژوهش‌های علمی و اشتراک‌گذاری تجربیات خود و تجربیات زیسته فرزندان خود، گام‌های بزرگی در ارتقای زندگی فرزندان این مرزوبوم بردارد.

برای مطالعه کامل این پروژه تحقیقاتی، اینجا را کلیک کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!