بازدید دختران خانه روشنا از دانشگاه تهران

روز ۲۹مردادماه نازنین و معصومه، دوتا از دختران «خانه روشنا» برای بازدید و آشنایی با محیط دانشگاه و همچنین رشته‌های دانشگاهی، به دانشگاه تهران رفتند. این دیدار به دعوت گروه فرهنگی دانشگاه تهران و با هماهنگی سازمان بهزیستی میسر شده بود، و طی آن پس از استقبال از فرزندان بهزیستی، دخترها مشغول بازدید شدند. 

اولین بخش، دانشکده حقوق بود؛ دراین دانشکده رشته‌های حقوق وکالت و قضاوت تدریس می‌شود، دخترها باید در دروس عربی و ادبیات و معارف قوی‌تر باشند و سپس با فارغ‌التحصیلی دراین رشته‌ها می‌توانند دفتر وکالت بزنند که از موکلین خود دفاع کنند، یا در دادگاه‌ها به‌عنوان قاضی به قضاوت مشغول شوند.


سپس در دانشکده فنی‌مهندسی به بخش ساختمان آبشناسی رفتند، درباره مصرف آب و خنک‌سازی آب در ساختمان‌ها، و همچنین درباره تقطیر یاد گرفتند. پس از آن، درباره استخراج نفت، نفت و بنزین و گازوییل، و ترتیب سبک تا سنگین‌بودن مواد داخل لوله‌های استخراج صحبت کردند.
قسمت بعدی، مهندسی پلیمری (شیمی آلی) بود که دررابطه با ساخت موادی که در زندگی روزمره به آنها احتیاج پیدا می‌کنیم بحث شد. با حضور دخترها، چند ماده باهم مخلوط شد و ماده ماده بی‌رنگی به‌دست آمد. آنجا یک دستگاه هم بود که از آن برای مخلوط‌کردن مواد استفاده می‌کردند که ترکیب آنها با لرزش انجام گرفت.


پس از پذیرایی در شبستان، دخترها به دانشگاه علوم پایه و علوم زیست‌شناسی رفتند. درباره زیست صحبت شد که زیست یعنی زندگی و هرچیزی که حیات دارد، نفس می‌کشد وتولیدمثل می‌کند. در رشته زیست فناوری، با سنگ‌ها، انواع سنگ‌ها و فسیل‌ها آشنا شدند و در زمین‌شناسی، از سنگ‌های آذرین، دگرگونی، رسوبی، کانی‌ها و مرجان‌ها شناخت پیدا کردند.
سپس به دانشکده علوم، بخش جانورشناسی رفتند. آنجا با حیوانات تاکسیدرمی‌شده و نحوه انجام تاکسیدرمی آشنا شدند. انواع جانوران و حتی جنین انسان، ماهی‌ها، حشرات، دوزیستان، خزندگان و حتی اسکلت آنها را دیدند. با میکروسکوپ حشرات را زیرنظر گرفتند. با استفاده از ماکت بدن انسان با اندام داخلی انسان (قلب، شش، معده، روده و…) آشنا شدند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!