به مناسبت شانزده آذر؛ دانشجو، روشنی‌بخش جامعه

هر کدام از آنها، نوری در جامعه هستند. جوان‌های دغدغه‌مندی که در آینده‌ نه‌چندان دور با تخصص‌های خود روشنایی‌بخش دنیای پیرامون‌ خود خواهند شد. همین دانشجوهای جوانی که این روزها با کتابی در دست، سر کلاس‌های دانشگاه می‌نشینند، روزی با همین شور، آینده‌ کشور را بهتر از آنچه که هست، خواهند ساخت.
ما تعدادی از این دانشجوها‌ی خوش‌فکر را برای روز دانشجو به روشنای امید دعوت کردیم و با هم گپ‌وگفتی دوستانه زدیم. یکی از این دانشجوها، جوانی مستقل‌شده از سازمان بهزیستی بود که با روایت‌هایی از شرایطش دید کامل‌تری از چالش‌های فرزندان شبه‌خانواده‌ها را بازگو کرد.
در این دورهمی آنها از ایده‌های خلاق خود برای دنیای بهتر گفتند که روزی محقق خواهد شد.
بیشتر این جوان‌ها از حس ناامیدی و شرایط سخت اقتصادی گفتند؛ که سبب بسیاری از مشکلات اجتماعی شده است. اما بعد از صحبت در مورد این مسائل، موضوع به سمت دیگری رفت و همه‌ حاضران باور داشتند هر فردی به اندازه توان خود می‌تواند کاری، هرچند کوچک، برای بهترشدن دنیای اطراف خود انجام دهد.
از لبخندی ساده به کودک کار خیابان، به جای بی‌تفا‌تی یا توهین به آنها، تا اهمیت به محیط‌زیست اطراف‌مان و حتی همراهی با سازمان‌های مردم‌نهاد. در نهایت همه اشاره کردند که استفاده درست از تخصصی که قرار است با حضور در دانشگاه کسب کنند در بهترشدن شرایط زندگی، اهمیت بسیاری خواهد داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!